UPGRADE CROSMAN 357 all. Спершу привожу складальне креслення (вибух-схему) револьверів CROSMAN 357-4, 357-6 з пластмасовими кожухами стволів і CROSMAN 357-8 з кожухом ствола з цинкового сплаву. Креслення узяте з шановного брітішевого сайту www.chambersgunmakers.co.uk.
Взагалі ж, перед тим, як апгрейдіть яку-небудь пневматичну Со2-модель зарубіжного виробника, рекомендую відкласти убік всі справи, спокійно посидіти і як слід подумати хвилин 20 про те, чи треба це робити? Бо велика кількість силуміну і пластика в “іномарках” не вітає на собі проведення слюсарних робіт. І замість бажаних додаткових 5-10 метрів в секунду Ви можете стати володарем не стріляючої моделі пневматичного пістолета (револьвера).
Якщо Ви все ж зважилися, то повідомлю, що з “іномарок”, мабуть, лише вироби від CROSMAN дозволяють проводити більш-менш серйозні маніпуляції над собою. Саме за це я дуже поважаю цього виробника. Якщо уважно подивитися на револьвер зовні, а тим більше розібрати його, то можна побачити, що виробник заощадив майже на всьому, де це тільки можливо. Проте, де це неможливо, навіть натяку на економію не спостерігається: сталеві деталі УСМ і до цього дня як нові, пластик застосований лише на невідповідальних частках механізму. Ось саме за це я по-справжньому поважаю більшість виробів від CROSMAN.
1. Ствол.
Взагалі мені дуже повезло із стволом в револьвері. Він вдає із себе трубку з латуні з шістьма прямокутним нарізом. Наріз виконаний достатньо рельєфним на відміну від ледве помітних в останніх моделях револьверів CROSMAN 357. Завдяки застосуванню латуні і хорошій нарізці в стволі мені не довелося ні перестволювати револьвер, ні полірувати канал ствола. Тому моє втручання обмежилося надяганням на перший уступ ствола з боку дульного зрізу маленького гумового колечка від запальнички: биття ствола припинилося.
Проте, у кого якість ствола усередині незадовільно, доведеться або полірувати, або виготовляти інший ствол.
Щодо поліровки нічого писати не буду, тим паче, що це не завжди і не всім удається і якщо у Вас не іншого аналогічного ствола, то Ви можете зіпсувати штатний назовсім, що знову-таки приведе Вас до другого методу - перестволюванню. Для цього, природно, буде потрібно інший ствол. Їм може стати відрізок ствола, наприклад від ІЖ-38 або МП-512 з глибоким нарізом.
Варіант перший: по-простому. Виймаємо штатний ствол, знімаємо розміри або несемо все відразу токареві, який із заготівки, що вже є у Вас, виточить аналогічний по зовнішніх розмірах ствол. Як “донор” в цьому випадку можна використовувати ствол від пістолета ІЖ-53. Вільну порожнину між стволом і кожухом можна залити епоксидною смолою.
Другий варіант зажадає від Вас деякої фантазії. Він складніший, але дасть кращий результат. Цей варіант полягає в тому, що токар виточує вам тільки посадочні діаметри на дульній і казенній частках ствола від ІЖ-38 або МП-512. Зовнішній же діаметр ствола слід обточити до внутрішнього діаметру кожуха - щоб новий ствол чітко входив у у внутрішню порожнину кожуха, стосуючись її стінок. Для більшої вірності надійної фіксації новий ствол можна ще міцніше об'єднати з кожухом за допомогою суперклею. Деталь же 357-008 доведеться вигнути для постановки на своє місце, потім розпрямити і, якщо знову ж таки є бажання, посадити на суперклей до торця зовнішнього діаметру нового ствола так, щоб казенна частка, обточена до потрібного діаметру токарем, як завжди проходила крізь отвір.
На фото добре видно сталева пластина 357-008, а трохи далі - внутрішній діаметр кожуха ствола. У плюсах ми отримаємо більш товстостінний ствол, що мертво сидить в кожусі, який не схильний до паразитних вібрацій при пострілі. Зовсім позбавлятися від деталі 357-008 я не рекомендую - за її верхню частку чіпляється замочний гачок ствола 357-020.
Останньою проблемою із стволом, вірніше, з його кожухом, є нещільне прилягання верхньої частки останнього до рами. З часом це з'єднання ще сильніше розбовтується і кожух “гуляє” в місці зіткнення з рамою майже на 2 мм! Окрім втрати купчастості, втрачається і потужність пострілу, так через вузол стиковки дозатор - барабан - ствол виходить ще більше Со2. Можна несильно вигнути деталь 357-008 і ствол щільніше прилягатиме до рами. Спочатку я користувався саме цим способом, потім придбавши другу пластину, випрямив першу і з тих пір використовую одночасно дві: кожух став куди щільніше прилягати до рами, люфт зник зовсім.
Величезним плюсом мого CROSMAN 357-8 є виготовлений з цинкового сплаву кожух ствола, тому він не відхиляється вправо-вліво як пластиковий на CROSMAN 357-4 і 357-6. Виною тому у останніх моделей тонкостінний перехід з порожнинами від шарнірного з'єднання до ствола (на знімку від осі барабана до шарнірного з'єднання). Лікується це заливкою порожнин епоксидною смолою. В цьому випадку жорсткість цього вузла зросте і “хитання” кожуха припиниться.
2. Дозатор
Загалом і в цілому CROSMAN робить дуже непогані дозатори. Поняття “витоки” майже не існує. Але шлях від дозатора до барабана-кліпу лежить через підпружинену втулку 357-036. Саме у цьому місці, а також в місці прилягання корпусу дозатора до передньої стінки 357-035 є невеликі паразитні витоки Со2. Шляхів тут декілька. Я вчинив так: надів на дозатор тонке гумове кільце і змастив місця зіткнення герметиком. Втулку ж 357-036 я злегка змастив літолом по зовнішньому діаметру, що додатково загерметизувало цей стик.
З боку штока клапана також має місце невеликий витік Со2 при пострілі. Загерметизувати цей отвір можна по-простому в тому випадку, якщо Ваш револьвер випущений після 1997 року: кришка дозатора тут закріплена за допомогою круглої пластинчастої шайби з вушками на кінцях. Тому кришка дозатора здається сильно втопленою всередину корпусу дозатора. Тут можна скористатися двома-трьома шайбами з поліетилену товщиною 1 мм (підійде поліетилен від кришки чіпсів “Прінглс”). Зовнішній діаметр шайб повинен відповідати внутрішньому діаметру корпусу дозатора. В центрі шайб слід виконати отвір діаметром 3,1 мм, сто на 0,1 мм менше діаметру штока клапана. При посадці шайб я скористався літолом, нанісши його на краї шайб. А ось якщо ваш револьвер старший, то заглушкою дозатора буде мідна втулка з різьбленням і прямим шліцом під викрутку. У закрученому стані втулка майже не поглиблена всередину дозатора. Тому зовнішню поверхню мідної втулки я “укоротив” на 1,5 мм, що дозволило помістити всередину корпусу дозатора дві поліетиленові шайби. Буде зовсім непогано, якщо верхня шайба виступатиме за межі” дозатора на 0,3-0,5 мм. Дозатор, що в цьому випадку вставляється в корпус, входитиме насилу і шайби будуть сильніше притиснуті до дозатора, що підвищить герметичність вузла.
Шток дозатора покритий напиленням сіро-зеленого кольору. Це полімерне покриття служить для кращої герметизації клапана, тому полірувати шток я не рекомендую, це не додає кулі додаткової швидкості.
Нижче я приведу початкові швидкості деяких видів куль, випущених з револьвера до і після апгрейда:
начальная швидкість кулі, м/с 357-eight 357-eight upgrade
CROSMAN Premier 7,9 145 154
GAMO Magnum 149 159
CROSMAN Premier 10,5 116 123
Підводячи загальний підсумок вишесказаному, можу сказати, що CROSMAN 357-8 дуже гідний агрегат (втім, як і молодші CROSMAN 357-4 і 357-6). Йому властиві багато недоліків, що виявилися “з віком” револьвера. Проте я вважаю, що 75 доларів, витрачених на придбання CROSMAN 357-8 в 1994 році, револьвер “відпрацював” неодноразово, і легко “проживе” декілька тисяч пострілів, а може, і більше.
З повагою, EROS взято з airgunlib.ru
Переклав і вибрав найважливіше kill_kenny